دانشکده فنی و مهندسی

چاپ مقاله بین المللی ISC از پایان نامه کارشناسی گروه مهندسی مکانیک (سیکل کالینا جهت تولید برق)

گروه مهندسی مکانیک

چاپ مقاله بین المللی ISC از پایان نامه کارشناسی توسط دانشجو و استاد راهنمای گروه مهندسی مکانیک

چاپ مقاله بین المللی ISC از پایان نامه کارشناسی گروه مهندسی مکانیک (ارزیابی فنی استفاده از حرارت دودکش بویلرهای نیروگاه طرشت و استفاده از آن در سیکل کالینا جهت تولید برق) نتایج تحقیقاتی پایان نامه دانشجوی گروه مهندسی مکانیک آقای سید یوسف سید محسنی با شماره دانشجویی ۹۵۱۲۷۳۰۴۸ توسط استاد راهنما سرکار خانم دکتر صدری در مجله ISC با عنوان:

International Journal of Thermodynamics

مورد پذیرش قرار گرفت. این پایان نامه کارشناسی که در قالب مقاله ISC به چاپ نهایی رسیده است، توسط استاد راهنما سرکار خانم دکتر صدری با عنوان:

Investigation of Kalina Cycle for Power Generation from Heat Dissipation of Tarasht Power Plant

انجام پذیرفته است. بهينه‌سازي مصرف سوخت در نيروگاه هاي حرارتي از جمله سرفصل هاي مهم صرفه‌جويي مصرف انرژي در كشور محسوب مي‌گردد. با افزايش قيمت نفت و به تبع آن افزايش سهم سوخت در قيمت تمام شده برق توليدي نيروگاه ها، ضرورت بررسي و ارائه راهكارهاي افزايش راندمان بهخوبي احساس مي‌گردد. در اين راستا و با توجه به رشد ميزان مصرف انرژي در نيروگاه هاي كشور و وجود محدوديت ها و چالش‌هاي موجود در تأمين سوخت فسيلي مورد نياز نيروگاه ها، ملاحظات محیط زیستی و افزايش قيمت جهاني سوخت هاي فسيلي، چگونگي مواجهه با اين چالش ها براي هر يك از نيروگاه هاي كشور به عنوان يك موضوع قابل اعتنا مطرح گرديده است. در این راستا، مقاله حاضر به بازیابی گرمای اتلافی از دودکش های نیروگاهی پرداخته است. در این مقاله امکان سنجی فنی-اقتصادی استفاده از سیکل کالینا برای بازیافت انرژی اتلافی نیروگاه طرشت مورد بررسی قرار گرفته است.

لینک دسترسی به مقاله